Donata Rojewska is a graduate of the Department of English at the Nicolaus Copernicus University in Torun as well as Postgraduate Studies in Public Relations at the University of Warsaw and Polish Academy of Sciences. She has been associated with the film industry since her studies, owing to the the prestigious CAMERIMAGE Film Festival, where, for several years, she gained experience – initially as a volunteer, then as co-organizer and finally as Head of the Festival Office where she was responsible for foreign relations. In this capacity, she enlisted international stars and organized festival events abroad (Venice, Los Angeles). She spent three years producing commercial films for STING PRODUCTIONS and was responsible for managing the company’s PR activities. For 8 years, she worked for Kodak’s Entertainment Imaging Division in charge of marketing communications in the region of CEEMA (Central Eastern Europe Middle East & Africa) supporting its countries in implementing marketing strategies and introducing new products as well as coordinating international and local events (including film festivals, cinematography workshops and film producer trainings courses). |
Hanna Kisielińska is graduate of the History of Art at the University of Warsaw. As a student, she began working as a reporter for Polish Radio which eventually led to her collaboration on the popular Radio Three cultural programs. For ten years, she worked with the distribution company Best Film, initially specializing in the area of media relations, and later taking control of the entire cinema department where she organized promotional campaigns, theatrical premieres and visits from international film stars (Morgan Freeman, Till Schwaiger, and Janusz Kamiński). She also worked for distributor Monolith Films, where she contributed to the division of Monolith Plus which promotes art house films. From 2006-2008, she was the press spokesman for the Polish Institute of Film Art. Since 2009, she has been cooperating with the Polish Film Festival in America, which has been held in Chicago for the past 20 years. Currently she is Head of the Polish Festival Office. |
Alicja Chrzanowska is a graduate of the Department of Philosophy and Sociology at the University of Warsaw. For 5 years, she worked at the American Studies Center on campus, coordinating the exchange of students and academic staff, between the University of Warsaw and several universities in the states. Since 1993, she has been involved in the film industry through rental companies of professional film equipment such as Stalker and Cine Steps. She is currently the President of the Board of Panavision Poland, a position she has held since 2001. |
Agnieszka Hermanowska Since 1995 closely connected with commercial market in Poland. She worked for Cine Steps (currently Panavision Poland) and one of the biggest postproduction houses The Chimney Pot. She was a production manager at Beetroot Film (Stillking Films), Graffiti Films, Tandem Taren To and Bomaye. She combined the positions of the line producer and production manager executing „in house” productions for the advertising agencies. As a freelancer she cooperated with Raymond (Young & Rubicam) and RedWorks(Ogilvy & Mather). |
Donata Rojewska Jest absolwentką filologii angielskiej na UMK i Podyplomowego Studium Public Relations UW i PAN. Z branżą filmową związana od czasów studiów dzięki Festiwalowi CAMERIMAGE, gdzie przez kilka lat zbierała doświadczenia początkowo jako wolontariusz, później jako współorganizator i Szef Biura Festiwalowego m. in. odpowiadając za kontakty międzynarodowe festiwalu. W spółce STING PRODUCTIONS przez 3 lata produkowała filmy reklamowe a jednocześnie odpowiadała za działania PRowe firmy. Przez 8 lat związana z działem kinematografii Kodak Entertainment Imaging, gdzie odpowiadała za komunikację marketingową w Regionie CEEMA (Central Eastern Europe Middle East & Africa) wspierając poszczególne kraje we wdrażaniu strategii marketingowych i wprowadzaniu nowych produktów, koordynując międzynarodowe i lokalne eventy (m.in. festiwale filmowe, warsztaty operatorskie, szkolenia producenckie). Jednocześnie przez 11 lat pełniła funkcje V-ce Dyrektora Stowarzyszenia Aktorów Filmowych I Telewizyjnych SAFT. |
Hanna Kisielińska Absolwentka Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Na studiach współtworzył audycje kulturalne w radiowej Trójce.Przez dziesięć lat zbierała doświadczenia zawodowe w firmie dystrybucyjnej Best Film, gdzie początkowo odpowiadała za kontakty z dziennikarzami a następnie kierowała całym działem kinowym organizując kampanie promocyjne filmów, premiery oraz przyjazdy międzynarodowych gwiazd. W kolejnej firmie dystrybucyjnej Monolith Films m.inn. współtworzyła dział filmów artystycznych – Monolith Plus. W latach 2006-2008 była rzecznikiem prasowym Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Od 2009 współpracuje z Festiwalem Filmu Polskiego w Ameryce, który od ponad 20 lat odbywa się w Chicago; obecnie jest szefem biura polskiego festiwalu. |
Alicja Chrzanowska Jest absolwentką Wydziału Filozofii i Socjologii UW. Przez 5 lat pracowała w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW zajmując się koordynacją wymiany studentów oraz pracowników naukowych między UW i kilkoma uniwersytetami w USA. Od 1993 roku związana z branżą filmową poprzez firmy zajmujące się wynajmem profesjonalnego sprzętu filmowego: początkowo Stalker, później Cine Steps by wreszcie w 2001 r. objąć stanowisko Prezesa Zarządu Panavision Polska, które zajmuje do dzisiaj. |
Agnieszka Hermanowska Od 1995 związana z rynkiem produkcji filmowych i reklamowych w Polsce. Pracowała w Cine Steps (obecnie Panavision), The Chimney Pot, następnie przez ponad 10 lat zajmowała się produkcją filmów reklamowych. Związana była współpracą z taki domami produkcyjnymi jak Beetroot Film (Stillking Films), Graffiti Films, Tandem Taren To, Bomaye. Łączyła stanowisko producenta oraz kierownika produkcji przy produkcjach realizowanych dla domów produkcyjnych związanych bezpośrednio z agencjami reklamowymi (in house). Współpracowała jako freelancer z Raymond (Young & Rubicam) oraz z RedWorks (Ogilvy & Mather). W 2012 roku dołączyła do High Spot. |